ЖЭСарт альбо Фупрэматызм як мастацтва цэнзуры ФОТАПРАЕКТ 01.07.2018


"Малевіч жывы, Серабранка сказала" - праект не ад дылетантаў, але ад экспэртаў.
---
Працягваем публікацыю часткі нашага вялікага фотапраекта, прысьвечанага мастацтву вулічнаму й дзяржаўнаму, графіці й ЖЭСаўскаму фупрэматызму*, распачатую намі ў шэрагу суполак сацыяльных сетак ВКонтакте, Лыўджорнэла, Фэйсбука, Твітэра, Інстаграма і інш., а таксама на старонках Беларуспартызана і ARCHE у пачатку 2012 - канцы 2014. Намі - гэнае значыць апазыцыйнымі актывістамі Тацянай Грачанікавай і Юрасём Навіцкі, якія пасьля шэрагу палітзвальненьняў уладкаваліся на працу майстрам ЖЭСа і маляром-тынкоўшчыкам.


Таямніца "Чорнага квадрата" раскрытая серабранскімі экспэртамі :)
---
Гэны факт я нагадваю да таго, каб крытыкі не пачалі пяяць, што мы дачыненьня да твораў, якія прадстаўляем грамадству, ніякага ня маем, а проста так, банальныя фатографы чужога, якіх шмат, і якім, насамрэч, можна і аўтарскае права прад'явіць, і плагіят ідэі.


Калі ранкам ўстаеш - і ўсё навокал нагадвае табе пра Украіну.
---
Тут і ідэя, і ажыцьяўленьне яе не належаць якраз нікому іншаму, апроч работнікаў ЖЭСаў, клюб якіх мы з гонарам і прадстаўляем, усе астатнія адпачываюць і глядзяць збоку. Можна фатаграфаваць і заздросьціць.

Творы, якія мы дэманструем, большай часткай зробленыя на адным участку аднаго з кварталаў менскага раёну Серабранка, дзе мы жылі і працавалі. Яго і аднаго цалкам дастаткова, у чым вы хутка пераканаецеся.


Тут былі шэсьць "шпіёнскіх графіці". Дарэчы, нас саміх за фатаграфаваньне ЖЭСарту даўно празвалі "шпіёнамі" на раёне.
---
Ну, і аб'ём і разнастайнасьць фактычнага матэрыялу, вядома, непараўнаўча вялікія, ніхто такіх праектаў не асіліў ні да, ні пасьля нас, хоць было шмат жадаючых пераняць ці нават сабраць нешта падобнае вялікай талакой. Усё вышэйзгаданае зьвязанае менавіта з працаю, досьведам, а таксама з тым, што на 2012 прыйшоўся пік актыўнасьці тэгераў (новая мода), спартовых фанатаў, проста хуліганаў, якой не назіралася ні раней, ні пасьля. Выпадковыя фатографы-плагіятары пра гэны факт, зразумела, ня ведаюць і дасюль, бо фатаграфуюць старыя творы камунальшчыкаў, у тым ліку, і тыя, якія мы ўжо даўно публікавалі. А частка яскравых фота ужо зафарбарбаваныя пад колер больш блізкі да базавага.


Жэсарт бывае розны.
---
*Фупрэматызмам называецца "фасадны (то бок выкананы на ФАСАДАХ будынкаў) супрэматызм", новая форма вулічнага выяўленчага мастацтва, вынайдзеная серабранскімі (Менск, Беларусь) дворнікамі (камунальшчыкамі). Ён ўзьнік як сродак цэнзуры з боку мясцовых уладаў, як сродак барацьбы з «грaФЭцi" мясцовых пісацеляў тэгаў і іншымі прыкладамі "наскальнага жывапісу", у тым ліку, апазыцыйнага накірунку. Прыглядзеўшыся пільна, вы заўважыце, што многія малевічскія квадраты, упісаныя ў палосы й крыжы, серабранскія маляры выконвалі, калі не заўжды з густам, дык са смакам, дакладна) І выглядае больш духоўна за збор па пад'ездах апазыцыйных газэт ці абарваньне са сьцен, тумб і слупоў улётак. Нехта маецца расшыфраваць паняцьце "фупрэматызм" як "фундамэнтальны супрэматызм", аднак гэнае ёсьць памылкай недасьведчаных у згаданым жанры мастацтва людзей. Усё-ж-такі паміж фундамэнтам будынка і фасадамі-сьценамі, на якіх звычайна выконваюцца апісаныя творы, розьніца істотная. І ніводнаму "замалевічу" маляру-тынкоўшчыку не прыйшло-б у голаў назваць свае "палотны" фундамэнтам. Спытайцеся хоць у мяне ці Тацяны, як экспэртаў.

Гэная частка фотапраекту зьмяшчае больш за 100 фота прыкладаў ЖЭСаўскага фупрэматызму з 378 зробленых здымкаў. Дзеякія творы можна падзяляць на дзьве і болей частак.


1. Робім першыя нясьмелыя крокі.
---


2. Пакрыху пачынаем дадаваць колераў.
---


3. Паехалі!!!
---


4.
---


5.
---


6.
---

7.
---


8.
---

]
9.
---

10.
---

11.
---

12.
---

12+, бонусны :)

Мастацтва цэнзуры, цэнзура мастацтва 10.12.2014 5

"Малевіч жывы, Серабранка сказала"

Працягваем публікацыю часткі вялікага фотапраекта, прысьвечанага мастацтву вулічнаму й дзяржаўнаму, графіці й ЖЭСаўскаму фупрэматызму*, распачатага намі ў шэрагу сацыяльных сетак, Беларуспартызане і ARCHE у сакавіку 2012. Намі - гэнае значыць апазыцыйнымі актывістамі Тацянай Грачанікавай і Юрасём Навіцкі, якія пасьля шэрагу палітзвальненьняў уладкаваліся на працу майстрам ЖЭСа і маляром-тынкоўшчыкам. Гэны факт я нагадваю да таго, каб крытыкі не пачалі пяяць, што мы дачыненьня да твораў, якія прадстаўляем грамадству, ніякага ня маем, а проста так, банальныя фатографы чужога, якім можна і аўтарскае права прад'явіць, і плагіят ідэі. Тут і ідэя, і ажыцьяўленьне яе не належаць якраз нікому іншаму, апроч работнікаў ЖЭСаў, усе астатнія адпачываюць і глядзяць збоку. Творы, якія мы дэманструем, большай часткай зробленыя на адным участку аднаго з кварталаў менскага раёну Серабранка, дзе мы жылі і працавалі. Ну, і аб'ём і разнастайнасьць фактычнага матэрыялу, вядома, непараўнаўча вялікія, ніхто такіх праектаў не асіліў ні да, ні пасьля нас, хоць было шмат жадаючых пераняць. Усё гэнае зьвязанае менавіта з працаю, досьведам, а таксама з тым, што на 2012 прыйшоўся пік актыўнасьці тэгераў (новая мода), спартовых фанатаў, проста хуліганаў, якой не назіралася ні раней, ні пасьля. Выпадковыя фатографы-плагіятары пра гэны факт, зразумела, ня ведаюць і дасюль, бо фатаграфуюць старыя творы камунальшчыкаў, у тым ліку, і тыя, якія мы ўжо даўно публікавалі. А частка яскравых фота ужо зафарбарбаваныя пад колер больш блізкі да базавага.

*Фупрэматызмам называецца "фасадны (то бок выкананы на фасадах будынкаў) супрэматызм", новая форма вулічнага выяўленчага мастацтва, вынайдзеная серабранскімі (Менск, Беларусь) дворнікамі (камунальшчыкамі). Ён ўзьнік як сродак цэнзуры з боку мясцовых уладаў, як сродак барацьбы з «грaФЭцi" мясцовых пісацеляў тэгаў і іншымі прыкладамі "наскальнага жывапісу", у тым ліку, апазыцыйнага накірунку. Прыглядзеўшыся пільна, вы заўважыце, што многія малевічскія квадраты, упісаныя ў палосы й крыжы, серабранскія маляры выконвалі, калі не заўжды з густам, дык са смакам, дакладна) І выглядае больш духоўна за збор па пад'ездах апазыцыйных газэт ці абарваньне са сьцен, тумб і слупоў улётак. Нехта маецца расшыфраваць паняцьце "фупрэматызм" як "фундамэнтальны супрэматызм", аднак гэнае ёсьць памылкай недасьведчаных у згаданым жанры мастацтва людзей. Усё-ж-такі паміж фундамэнтам будынка і фасадамі-сьценамі, на якіх звычайна выконваюцца апісаныя творы, розьніца істотная. І ніводнаму "замалевічу" маляру-тынкоўшчыку не прыйшло-б у голаў назваць свае "палотны" фундамэнтам. Спытайцеся хоць у мяне ці Тацяны.

Прывяду й прыклад, з чым работнікі ЖЭСоў змагаюцца ў першую чаргу. "Шпіёнаманскія графіці" :)


Дарэчы, выйшла дакумэнталка "Вялічэзны містыфікатор Казімер Малевіч", ужо ёсьць на торэнтох і Ютубе:



Калі ласка, фупрэматызм з вакна аўтобуса:


А гэна - бонус, адзін зь серабранскіх чорных квадратаў :)


Art of censorship, censorship of art, or Serebryanka as the birthplace of Fuprematism
"Malevich alive, Serebryanka said"

Fuprematism is a "facade (that is made on the walls of buildings) Suprematism," a new art form invented Serebryanka's (Mіensk, Belarus) wipers. Emerged as a means of censorship on the part of local authorities аnd as a means of fight against "graFEti" local writers tags.

Мастацтва цэнзуры, альбо Серабранка як радзіма фасаднага супрэматызму. Беларуспартызан.

#fuprematyzm #жэсарт #замалевіч #фупрэматызм #фупрематизм #fupremacism #fuprematism

Чыстыя вуліцы 21.08.2012

"Чыстыя вуліцы" - фотапраект navicki, у працяг тэмы "Мастацтва пралетарскае й дзяржаўнае". Зробленае ў Серабранцы - зробленае зь любоўю)


ZАБОРШЧЫНА


Спытайце мяне, а ці люблю я "Дынама"?


ФКДМ? Маляры супроць!


Казімер Малевіч: Гэна пэцкалі, а не мастакі(((


Чыстыя вуліцы? Не, ня чуў) І нават ня бачыў)))
Падборкі фота, зробленых у сакавіку-жніўні 2012-га на вуліцах Малініна, Якубава, Пляханава, прашпэкце Ракасоўскага, Менск. Гэна ўсяго толькі чвэрць Серабранкі. Я сьвядома не фатаграфаваў роспісы, якія былі бачныя нават проста праз вуліцу.

Мастацтва пралетарскае й дзяржаўнае 17.08.2012 3

Падборкі фота, зробленых у сакавіку-ліпені  2012-га ў Серабранцы на вуліцах Малініна, Якубава, Пляханава, прашпэкце Ракасоўскага, Менск.


Гоп-графітысты ў менскай Серабранцы асабліва актывізаваліся ўвёсну гэнага года. Ведаю тое дакладна, бо працуючы ў чэрвені мінулага года над праектам “Чыстыя вуліцы, альбо Беларуская яма”, у такой масавасьці стрыт-арт-вандалізму ў раёне яшчэ не назіраў. Даволі рэдкія выявы тыпу надпісу “Жыве Беларусь!”  у  хуткім часе роўненька зафарбоўваліся гарацкімі службамі, якія пільна сачылі за ідэялягічна выверанай чысьцінёй горада (у тым ліку, за адсутнасьцяй апазыцыйных улётак і графіці), зарошчвалі пустэчы канюшынай зь вянку постсавецкага гэрба і стваралі клюмбы ў колерох сталінскага сьцяга.


Але сёлета ўжо ў сакавіку-красавіку пралетарскія мастакі добрым тэмпам пачалі засяваць СВАІМ “разумным, добрым, вечным” серабранскія платы, закуты, падваротні, гаспадарчыя забудовы, трансфарматарныя будкі, электраскрынкі, а потым ужо нават і сьцены дамоў, маркетаў, шапікоў “Союзпечати” І прыпынкоў грамацкага транспарту.


Цікава, што гэным  разом гарацкія дворнікі-жандары гэнткім-жа масавым парадком, ня тлумячы голаў, пачалі зафарбоўваць згаданыя роспісы рожнакаляровымі ПЛЯМАМІ. Нават ня маючыся пільна падабраць колер фарбаў да сьцен, яны размалявалі сьцены так, што іхная праца пачала нагадваць палотны беларускага мастака-супрэматыста Казімера Малевіча, лепей сказаць, ягоныя нязграбныя копіі. За такое падабенства экспэрты ўжо ахрысьцілі творы жэсоўскіх маляроў "фасадным супрэматызмам" альбо скарочана ФУПРЭМАТЫЗМАМ.


У якасьці відэёілюстрацыі прапаную забачыць кароткі адрэзак усё той-жа вуліцы Пляханава. Фота й відэё зробленыя аўтором, у СМІ публікуецца ўпершыню.

Страницы: 1
Читать другие новости